طاهاطاها، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 1 روز سن داره

طاهاجان,خورشید آسمون زندگی ما

میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام

1390/4/22 20:39
نویسنده : مامان طاها
791 بازدید
اشتراک گذاری

آقا طاهای من، امروز 22 تیرماه 90 از ماه شمسیه که مصادف شده با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) یکی از پسرای امام حسین(ع)- سومین امام ما- از ماه قمری. در کشور ما ایران این روز رو به نام روز جوان می شناسن. چون حضرت علی اکبر(ع) در سن جوانی به شهادت رسید. میگن ایشون از هر نظری شبیه به جدش پیامبر خدا(ص) بوده هم از نظر چهره و صورت و هم از نظر اخلاق و سیرت. و باباش امام حسین(ع) هر وقت دلش برای پیامبر(ص) تنگ می شده ایشونو نگاه می کرده. علی اکبر(ع) جوون خیلی شجاعی بوده که وقتی باباش برای جنگ با دشمنای خدا کمک می خواد- از خانواده و فامیل امام حسین(ع) که بهشون بنی هاشم می گفتن- اون اولین کسی بوده که به میدان جنگ میره و به طرز خیلی دلخراشی شهید میشه. الانم محل دفن بدنش پیش باباش امام حسین(ع) تو کربلاست ولی سرش توی سوریه خاک شده و ما توفیق زیارت سر ایشون رو پیدا کردیم. اینا همه رو برات گفتم تا بهت بگم من خیلی دوست داشتم اسمتو علی اکبر بذاریم. اوایل بارداریم هم تا وقتی رسماً تصمیم گرفتیم اسمت آقا طاها باشه همش تو رو علی اکبر صدا می کردم. حالا هم بعضی وقتا وقتی دارم بات حرف میزنم اشتباهی علی اکبر صدات می کنم. من خیلی دوست دارم تو مثل علی اکبر(ع) باشی، رشید، شجاع، با غیرت، جوونمرد، مهربون و مدافع حق و حقیقت و حامی ولایت. بابات میگه توی گوش چپت اسم علی اکبر رو بخونیم تا هر وقت من دوست داشتم علی اکبر صدات کنم. البته اسم طاها هم خیلی قشنگ و با مسما است و اصلا خودم اولین بار به بابات پیشنهادش دادم ولی نسبت به اسم علی اکبر هم حس خاصی دارم و حس می کنم این نام از تو محافظت میکنه. خیلی دوست داشتم بدونم اگه تو خودت بودی و میتونستی حرف بزنی چه اسمی رو برای خودت انتخاب می کردی؟ آخه انتخاب اسم خوب خیلی سخته و این یکی از وظایف مهم باباهاس که برای بچه هاشون اسم خوب انتخاب کنن. ما هم کلی پرس و جو و تحقیق کردیم تا بالاخره طاها رو برای تو پسندیدیم. همون طوری که قبلا هم برات گفتم طاها لقب پیامبر(ص) و امام علی(ع)- امام اول ما- بوده و نام یکی از سوره های کتاب آسمونی ما قران هم طاهاست. طاها در زبان عربی به معنی طالب الحق و هادی الخلقه. امیدورام که خدا ما رو به بهترین راهش هدایت کنه و از ما به خاطر انتخاب این اسم برای تو راضی باشه و امیدوارم که تو هم اسمتو دوست داشته باشی و مثل صاحبان اسمت افتخارآفرین باشی. راستی سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) رو به تو و همه آقا پسرای ماه و گل مثل تو که توی شکم ماماناشونن یا بدنیا اومدن تبریک میگم.لبخند    

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)